Spis tre艣ci: 聽opis 聽| mapa 聽| komentarze

Przy艂ubie – Rojewo, Zielonej Strugi (pieszy, czerwony)

Przy艂ubie - K膮kol - Rojewo

4.14 (82%) - 7 g艂osy

34 km

Pobierz 艣lad GPS: KML | GPX

Znak - Szlak pieszy czerwony

Kod szlaku: KP-4145c

Mapa

Opis

Tekst publikowany dzi臋ki uprzejmo艣ci Klubu Turyst贸w Pieszych “Horyzont” Solec Kujawski

Szlak ten jest jednym z najbardziej urokliwych, a zarazem zapuszczonych w regionie. Przez ostanie, tak trudne dla turystyki lata, nikt si臋 nim nie zajmowa艂. Z drugiej strony wycinka drzew oraz dzia艂ania atmosferyczne zrobi艂y swoje. W臋dr贸wk臋 rozpoczynamy ze stacji PKP w Przy艂ubiu. Pocz膮tkowo poruszamy si臋 przez pag贸rkowaty teren a偶 do osi膮gni臋cia skraju lasu. Teraz musimy bardzo uwa偶a膰. Znaku wypatrujemy poni偶ej polany – po prawej stronie. Ponownie wchodzimy w las. Szlak wije si臋, stale zmieniaj膮c kierunek, a偶 do przeci臋cia drogi krajowej nr 10. Docieramy do wysokiej wi艣lanej skarpy i skr臋camy na po艂udniowy-wsch贸d. Od p贸藕nej jesieni do wiosny mo偶emy podziwia膰 rozlewiska Kr贸lowej polskich rzek. W pozosta艂ych porach roku, li艣cie drzew rosn膮cych na zboczach doliny Wis艂y,skutecznie zas艂aniaj膮 widoki. Jednocze艣nie idziemy w膮sk膮 艣cie偶k膮, przedzieraj膮c si臋 przez kolczaste zaro艣la. Po czasie wychodzimy na du偶膮 polan臋. Jeste艣my w dawnej osadzie Gajtowo. W艣r贸d wspania艂ych pomnik贸w przyrody poraz ostatni podziwiamy panoram臋 rozlewiskowych jeziorek. Trasa szlaku zaczyna oddala膰 si臋 od Wis艂y. Klucz膮c lasem, w ko艅cu schodzimy w d贸艂, do Le艣nictwa Dybowo. Napotykamy na czarny szlak rowerowy. Ponownie przecinamy krajow膮 “10” i le艣n膮 drog膮 docieramy do wiaduktu nad torami kolejowymi w K膮kolu. Nast臋pnie skr臋camy uko艣nie w prawo i schodzimy do rzeki Zielonej. Przez drewnian膮 k艂adk臋 przechodzimy na drugi brzeg i mijaj膮c ma艂y domek, wchodzimy w las. Szlak doprowadza nas do Le艣nicz贸wki Zielonej. Ponownie przekraczamy rzek臋 Zielon膮, tym razem solidnym mostkiem. W jego okolicy znajduj膮 si臋 pomnikowe d臋by. Drog膮 dochodzimy do skrzy偶owania i skr臋camy w prawo. Mijamy schowane w lesie letniskowe domy i skr臋camy w lewo, a po kilkuset metrach w prawo i ponownie w lewo. Le艣nymi duktami docieramy do skrzy偶owania po艣r贸d skupiska okaza艂ych d臋b贸w przy Le艣nictwie Nied藕wiadki. Kierujemy si臋 na po艂udnie a偶 do du偶ej polany, na kt贸rej znajduje si臋 osada D膮blin. Tu Szlak Zielonej Strugi 艂膮czy si臋 ze Szlakiem Puszcza艅skim (偶贸艂tym). Przez pewien czas obydwa szlaki prowadz膮 r贸wnolegle a偶 do momentu przej艣cia przez m艂ody sosnowy las. Szlak 偶贸艂ty odbija w prawo, a my idziemy prosto na zach贸d. Wychodzimy z lasu i jeste艣my w Godzi臋bie. Teraz przez K臋p臋 Kujawsk膮 zmierzamy do Rojewa. Ostatni odcinek szlaku prowadzi asfaltem.

Trasy w okolicy

Kategorie

Rodzaje szlaku: Szlak pieszy (znakowany). Miejscowo艣ci: Przy艂ubie i Rojewo. Regiony: Bydgoski (powiat), Inowroc艂awski (powiat) i Puszcza Bydgoska. Wojew贸dztwa: kujawsko-pomorskie.