Spis treści: Opis | Mapa | Komentarze
Mapa
Opis
Trasa łącząca Bydgoszcz z Koronowem i Zalewem Kornowskim. Wybudowana w znacznych odcinakach na trasie kolejki wąskotorowej, jako wydzielona droga dla rowerów (DDR). W większości o nawierzchni asfaltowej. Największą atrakcją trasy jest przejazd wysokim mostem, wybudowanym pierwotnie na potrzeby “wąskotorówki”.
Trasa zaczyna się przy skrzyżowaniu ulic Koronowskiej z Opławiecką w Bydgoszczy. Dojazd do tego miejsca prowadzi drogą rowerową wzdłuż Koronowskiej, która z kolei jest połączona z siecią dróg w mieście.
Zobacz: mapa dróg rowerowych w Bydgoszczy.
Trasa rowerowa Bydgoszcz – Koronowo – przebieg
Początek trasy – granica Bydgoszczy (4 km)
To 4 km jazdy w nieco pofalowanym terenie leśnym. Nawierzchnia tu zastosowana to bardzo dobrej jakości szuter, mocno związany i twardy. Nie trzeba się obawiać grzęźnięcia czy dużych wstrząsów, aczkolwiek użytkownicy rowerów szosowych mogą woleć biegnący obok asflat drogi krajowej nr 25.
Granica Bydgoszczy – Trzyszczyn (4 km)
Ten fragment to najsłabsza strona trasy. Prowadzi ona drogą z kostki, równolegle do ruchliwej szosy w otwartym terenie. Przy skrzyżowaniu z ulicą Wteleńską w Tryszczynie oznakowanie sugeruje, że to koniec trasy. Kontynuując jazdę prosto docieramy do jej dalszego ciągu za miejscowością.
Trzyszczyn – Gościeradz (4 km)
Za Tryszczynem droga skręca w lewo w pola i kluczy między sadami. Po 1,5 km wraca jednak do drogi krajowej i równolegle do niej prowadzi do Gościeradza.
Gościeradz – Koronowo (5,4 km)
W Gościeradzu przekraczamy drogę krajową i kontynnujemy jazdę wydzieloną, asfaltową trasą, która stopniowo oddala się od “krajówki”. To najciekawszy odcinek wycieczki. Jedziemy częściowo w otwartym terenie pomiędzy rzadką zabudową, częściowo w lesie. Po minięciu cegielni zaczyna się efektowny widokowo odcinek prowadzący wzdłuż brzegu doliny Brdy w lesie. Trasa jest lekko nachylona w dół. Dojeżdżamy nią do głównej atrakcji – biegnącego 25 na poziomem wody mostu dawnej kolejki wąskotorowej. Uznawany za najwyższą przeprawę tego typu w Europie. Na moście robimy obowiązkowy postój na zdjęcia. Kolejny kilometr trasy doprowadza nas do Koronowa.
- Szutrowy fragment drogi w lesie
- Trasa rowerowa Bydgoszcz – Koronowo – Punkt postojowy na początku trasy
- początek asfaltowego fragmentu przez pola
- Skrajem doliny Brdy przed mostem
- Panorama z mostu nad Brdą w Koronowie
- Najmniej ciekawy fragment trasy za Bydgoszczą
Trasy w okolicy
Kategorie
Rodzaje szlaku: Droga (ścieżka) rowerowa. Miejscowości: Bydgoszcz i .Koronowo. Regiony: Bydgoski (powiat). Województwa: kujawsko-pomorskie.Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2021
Uwaga! 10 października 2014
“…aczkolwiek użytkownicy rowerów szosowych mogą woleć biegnący obok asflat drogi krajowej nr 25”
Niestety, a może na szczęście?! wkopano już znaki zakazu ruchu dla rowerów na szosie.
Krótko i na temat – jeśli wzłuż drogi jest ddr, rowerzysta i tak nie ma prawa jechać ulicą.
Trasa Bydgoszcz-Koronowo 12 października 2014
Jak dla Mnie trasa idealna na weekendowo – rodzinną podróż za miasto przydałby się szlak jeszcze przez Samociążek – Bożenkowo.I taki sam napołudnie w kierunku np Szubina.
Koronowo 09 września 2015
Ja osobiscie wole robic koleczka wiec zazwyczaj nie wracam ta sama trasa ktora przybylem. Proponuje wyjazd z Bszczy ulica Saperow przez las do Smulkalskiej, nastepnie lasem do Bozenkowa lub wzdluz Brdy do trasy 244 i asfaltem do Samociazka. Ruch samochodow na trasie nie jest zbyt tragiczny, jedyne co zabija to ta dluga prosta do Samociazka(ponad 4 km) – ale wszystko zalezy co kto lubi. Powrot trasa 56 z Koronowa na Aleksandrowiec i gdzies w jej polowie przecinkami lesnymi na poludnie. Na wysokosci Bozenkowa wskakujemy na 244 potem do 25 i szybciutko do Bszczy. Trasa super pod wzgledem widoczkow ale wymagajaca, szczegolnie ten etap przecinkami lesnymi (gleboki piach i koniecznie trzeba miec GPS albo dokladna mape). Pozdrawiam
Ścieżka rowerowa w super stanie w porównaniu z tym co było kiedyś na DK25.Bezpieczna i spokojna jazda polecam.
Skończyła się ścieżka rowerowa przed Trzcincem bo budują węzeł na nowej S5
Uważam,że ścieżka rowerowa biegnąca z Bydgoszczy do Koronowa mogłaby biec cały czas wzdłuż ul.Koronowskiej prawą stroną lasu, a nie jak jest w chwili obecnej tzn.na odcinku za restauracją “UGOTOWANY”w kier.Szczutki, jest przejazd na drugą stronę ul.Koronowskiej i dalej kilka metrów jedzie się lewą stroną, by znowu przejechać na prawą stronę i dalej w kier.Tryszczyna (nowa ścieżka).Byłoby to z korzyścią i bezpieczeństwem zarówno dla pieszych jak i rowerzystów, a także zmniejszyłoby korki jakie tam tworzą się dla samochodów jadących do Bydgoszczy jak i z Bydgoszczy, a także kierujących się do i ze Szczutek. Nie jednokrotnie spotkałam się z uwagami od kierowców,którzy niechętnie zatrzymują się na tym przejściu.
Jestem bardzo zadowolony z bezpiecznego dojazdu rowerem do Koronowa.Jedno co mnie martwi to brak konserwacji istniejącej drogi szutrowej od Opławiec -droga do Koronowa do krzyżówki Morzewiec. Ostatnia wycinka drzew wzdłuż ścieżki rowerowej mocno nadwyrężyła jej nawierzchnię. Lasy Państwowe powinny partycypować w kosztach naprawy.Tak myślę
ścieżka rowerowa szutrowa to najgorszy odciek to powinno nazywać się ścieżka terenowa .Teraz to i rowerem mtb można się zakopać,przy projekcie ścieżki wypadało by uwzględnić wszystkie rowery jeśli ma to być ścieżka rowerowa .