Spis tre艣ci: 聽 opis 聽| mapa 聽| komentarze

Szlak im. Wincentego Pola wok贸艂 Wyspy Sobieszewskiej (szlak rowerowy, niebieski)

Sobieszewo - Przegalina - 艢wibno - Sobieszewo - G贸rki Wschodnie - Sobieszewo

0.00 (0%) - 0 g艂osy

27.55 km

Pobierz 艣lad GPS: KML | GPX

asfalt: 60 % | szuter: 10 % | piach 30 % |

Szlak rowerowy niebieski

Mapa

Opis

Szlak w formie p臋tli, kt贸ry pozwala na poznanie wszystkich najwa偶niejszych atrakcji Wyspy Sobieszewskiej. Ona sama s艂ynie z bogactwa przyrody, w tym przede wszystkim siedlisk ptactwa, kt贸re chroni膮 dwa rezerwaty. Na trasie warto r贸wnie偶 zobaczy膰 zabytkow膮 艣luz臋 w Przegalinie, punkt widokowy na wie偶y ci艣nie艅 Kazimierz, dawny folwark 鈥濳ronenhof鈥, 聽will臋 gauleitera Alberta Forstera, tzw. 鈥濬orster贸wk臋鈥 i Izb臋 Pami臋ci patrona szlaku – Wincentego Pola w Sobieszewie.

Przebieg szlaku

Wycieczk臋 zaczynamy za mostem prowadz膮cym na Wysp臋. Je艣li przyjechali艣my samochodem, to mo偶na go zostawi膰 na parkingu w okolicy ko艣cio艂a pw. Matki Boskiej Salety艅skiej. Ulic膮 Nadwi艣la艅sk膮 kierujemy si臋 na wsch贸d. Jedziemy przez osiedle domk贸w jednorodzinnych r贸wnolegle do Martwej Wis艂y. Po ok. 2,5 km docieramy do p臋tli autobusowej, gdzie odbijamy na p贸艂noc w szutrowy dukt prowadz膮cy w kierunku lasu. To r贸wnie偶 droga prowadz膮ca do rezerwatu Ptasi Raj i na grobl臋 w kierunku Falochronu Wschodniego.聽

Rezerwat przyrody Ptasi Raj 鈥 ptasi rezerwat przyrody utworzony w 1959 r., Sk艂ada si臋 kilka zbiornik贸w wodnych w tym Ptasi Raj i Kara艣. Obejmuje okoliczne bagna, 艂膮ki i lasy. Spotka膰 tu mo偶na ponad 200 gatunk贸w ptak贸w.

Szlak prowadzi dalej wzd艂u偶 linii lasu odbijaj膮c 艂ukiem na wsch贸d. Po ok. 1 km, na le艣nym skrzy偶owaniu odbija w prawo oddalaj膮c si臋 od podmok艂ych teren贸w rezerwatu. Pod膮偶aj膮c w tym miejscu dalej prosto dotrzemy do 艣cie偶ek, kt贸re wiod膮 w kierunku wie偶 widokowych zlokalizowanych na terenie rezerwatu. Szlak piaszczystymi duktami prowadzi do skrzy偶owania z drog膮 asfaltow膮 (ul. Sobieszewska). Skr臋camy w ni膮 w prawo i wracamy do Sobieszewa. Po dotarciu do zabudowa艅 skr臋camy w lewo w betonowe p艂yty (ul. T臋czowa). Pod膮偶amy ni膮 przez ok. 1 km. Nast臋pnie skr臋camy w lewo w szutrow膮 ul. Pogodn膮, zn贸w w lewo w Radosn膮 i przy o艣rodku 鈥淩elaks鈥 w prawo w Barwn膮. A偶urowe p艂yty doprowadzaj膮 nas zn贸w do asfaltu, gdzie skr臋camy w lewo w ul. Falow膮. Jedziemy prosto opuszczaj膮c Sobieszewo.

Po ok. 1,5 km, przy ma艂ym le艣nym parkingu odbijamy z asfaltu w prawo w le艣ny dukt ci膮gn膮cy si臋 za szlabanem. Kolejne 7,5 km to kluczenie piaszczystymi le艣nymi 艣cie偶kami. W po艂owie tego odcinka, w okolicy budynk贸w Urz臋du Morskiego szlak dociera w pobli偶e pla偶y. To dobre miejsce na kr贸tki post贸j.聽

W ko艅cu kr贸tkim zjazdem docieramy do 艢wibna, gdzie znajduje si臋 przeprawa promowa przecinaj膮ca Przekop Wis艂y. Miejscowo艣膰 opuszczamy ulic膮 艢wibi艅sk膮. Towarzysz膮 nam sielskie krajobrazu mozaiki p贸l uprawnych na zachodzie i szerokiego ostatniego odcinka Wis艂y na wschodzie. Docieramy do 艣luz w Przegalinie, kt贸re spinaj膮 Martw膮 Wis艂臋 z Przekopem Wis艂y. Tu odbijamy na zach贸d w kierunku Sobieszewa, od kt贸rego dzieli nas ok. 9 km. Pokonujemy je przeci臋tnej jako艣ci drog膮, przewa偶nie asfaltow膮. Ewentualnie niedogodno艣ci nawierzchni wynagradzaj膮 nam sielskie widoki na rolniczy krajobraz okolicy, Martw膮 Wis艂臋 i zabudowania Gda艅ska po jej drugiej stronie. Szlak ko艅czy bieg tam, gdzie ruszali艣my w drog臋, czyli w okolicy mostu.

Sponsorem opisu szlaku im. Wincentego Pola jest wyszukiwarka apartament贸w Little Home.聽
Zach臋camy do zapoznania si臋 z artyku艂em na temat聽atrakcji w Gda艅sku oraz mo偶liwo艣ci sp臋dzenia czasu wolnego dla rowerzyst贸w, kt贸ry poleca Little Home.

Kategorie

Rodzaje szlaku: Szlak rowerowy (znakowany). Miejscowo艣ci: Sobieszewo. Regiony: powiat gda艅ski. Wojew贸dztwa: pomorskie. Kolory: niebieski.