Spis tre艣ci: 聽opis 聽| mapa 聽| komentarze

Serock – Nowy Jasiniec (“Zamkowy”, szlak pieszy, czarny)

Serock - Nowy Jasiniec

4.00 (79%) - 7 g艂osy

5 km

Pobierz 艣lad GPS: KML | GPX

Znak - Szlak pieszy czarny

Mapa

Opis

Szlak Zamkowy - zamek w Nowym Jasi艅cuSzlak “Zamkowy” z Serocka do Nowego Jasi艅ca prowadzi w malowniczych rejonach okolic doliny Brdy, w pobli偶u dawnej granicy mi臋dzy Pa艅stwem Polskim z Zakonem Krzy偶ackim. Istnieje mo偶liwo艣膰 dojazdu do Serocka poci膮giem (relacja Bydgoszcz – Wierchucin).

Szlak pocz膮tkowo prowadzi na po艂udnie ulic膮 Kolejowa, po ok.聽0.5 km skr臋ca w prawo w Dworcow膮. Po kolejnych 600 m, na skrzy偶owaniu w centrum Serocka w prawo w Mickiewicza i po kilkudziesi臋ci metrach w lewo w ul. Wyzwolenia. Przez nast臋pne 0,5 km szlak prowadzi przez wie艣 a a przy jej k贸ncu skr臋ca w nieutrwardzon膮 ulic臋 G贸rn膮. Nast臋pnie przez 2,3 km pod膮偶amy poln膮 drog膮, by w okolicy lasu skr臋ci膰 w prawo. Po ok. 1,5 km docieram do miejsca gdzie ro艣nie grupa zabytkowych d臋b贸w im Leona Wycz贸艂kowskiego. S艂ynny artysta uwieczni艂 je na swoich grafikach. 呕eby doj艣膰 do d臋b贸w musimy zej艣膰 w lewo ze szlaku i przej艣膰 ok 150 m skrajem pola. Przechodz膮c kolejne 100 m szlakiem po prawej stronie, nad jeziorem powinni艣my ujrze膰 ruiny zamku. Prowadzi do nich polna droga. Szlak dochodzi do szosy we wsi Nowy Jasniec, gdzie skr臋camy w lewo. Mijaj膮c po drodze zabytkow膮 stajni臋 oraz zajazd, w kt贸rym obecnie znajduje si臋 sklep, po ok. 450 m dochdzimy do ko艅ca szlaku.

Tekst publikowany dzi臋ki uprzejmo艣ci Wojciecha Jag艂y i Klubu Turyst贸w Pieszych “Pi臋taszki”

Serock PKP ko艣ci贸艂 z XVIII w. – Kurpiszewo – mostek na Strudze Granicznej dawna granica mi臋dzy Zakonem Krzy偶ackim a Kr贸lestwem Polskim – ruiny zamku zbudowanego w 1772 r. – Gaj Wycz贸艂kowskiego w臋ze艂 szlak贸w (zielony Buszkowo M艂yn – Wudzyn) – Nowy Jasiniec 5 km cha艂upa podcieniowa w臋ze艂 szlak贸w (偶贸艂ty Bydgoszcz – Pruszcz).

Trasy w okolicy

Kategorie

Rodzaje szlaku: Szlak pieszy (znakowany). Miejscowo艣ci: Nowy Jasiniec i Serock. Regiony: 艢wiecki (powiat). Wojew贸dztwa: kujawsko-pomorskie.