Spis tre┼Ťci: ┬á opis ┬á| mapa ┬á| komentarze

Znak - Szlak pieszy czarny

Serock – Nowy Jasiniec (“Zamkowy”, szlak pieszy, czarny)

Serock - Nowy Jasiniec

4.00 (79%) - 7 głosy

5 km

Pobierz ┼Ťlad GPS: KML | GPX

Mapa

Opis

Szlak Zamkowy - zamek w Nowym Jasi┼äcuSzlak “Zamkowy” z Serocka do Nowego Jasi┼äca prowadzi w malowniczych rejonach okolic doliny Brdy, w pobli┼╝u dawnej granicy mi─Ödzy Pa┼ästwem Polskim z Zakonem Krzy┼╝ackim. Istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç dojazdu do Serocka poci─ůgiem (relacja Bydgoszcz – Wierchucin).

Szlak pocz─ůtkowo prowadzi na po┼éudnie ulic─ů Kolejowa, po ok.┬á0.5 km skr─Öca w prawo w Dworcow─ů. Po kolejnych 600 m, na skrzy┼╝owaniu w centrum Serocka w prawo w Mickiewicza i po kilkudziesi─Öci metrach w lewo w ul. Wyzwolenia. Przez nast─Öpne 0,5 km szlak prowadzi przez wie┼Ť a a przy jej k├│ncu skr─Öca w nieutrwardzon─ů ulic─Ö G├│rn─ů. Nast─Öpnie przez 2,3 km pod─ů┼╝amy poln─ů drog─ů, by w okolicy lasu skr─Öci─ç w prawo. Po ok. 1,5 km docieram do miejsca gdzie ro┼Ťnie grupa zabytkowych d─Öb├│w im Leona Wycz├│┼ékowskiego. S┼éynny artysta uwieczni┼é je na swoich grafikach. ┼╗eby doj┼Ť─ç do d─Öb├│w musimy zej┼Ť─ç w lewo ze szlaku i przej┼Ť─ç ok 150 m skrajem pola. Przechodz─ůc kolejne 100 m szlakiem po prawej stronie, nad jeziorem powinni┼Ťmy ujrze─ç ruiny zamku. Prowadzi do nich polna droga. Szlak dochodzi do szosy we wsi Nowy Jasniec, gdzie skr─Öcamy w lewo. Mijaj─ůc po drodze zabytkow─ů stajni─Ö oraz zajazd, w kt├│rym obecnie znajduje si─Ö sklep, po ok. 450 m dochdzimy do ko┼äca szlaku.

Tekst publikowany dzi─Öki uprzejmo┼Ťci Wojciecha Jag┼éy i Klubu Turyst├│w Pieszych “Pi─Ötaszki”

Serock PKP ko┼Ťci├│┼é z XVIII w. – Kurpiszewo – mostek na Strudze Granicznej dawna granica mi─Ödzy Zakonem Krzy┼╝ackim a Kr├│lestwem Polskim – ruiny zamku zbudowanego w 1772 r. – Gaj Wycz├│┼ékowskiego w─Öze┼é szlak├│w (zielony Buszkowo M┼éyn – Wudzyn) – Nowy Jasiniec 5 km cha┼éupa podcieniowa w─Öze┼é szlak├│w (┼╝├│┼éty Bydgoszcz – Pruszcz).

Trasy w okolicy

Kategorie

Rodzaje szlaku: Szlak pieszy (znakowany). Miejscowo┼Ťci: Nowy Jasiniec i .Serock. Regiony: ┼Üwiecki (powiat). Wojew├│dztwa: kujawsko-pomorskie.