Spis tre艣ci: 聽 opis 聽| mapa 聽| komentarze

Tle艅 PTTK – Droga do Tlenia (Pi臋taszk贸w, szlak pieszy, z贸艂ty)

Stanica wodna PTTK w Tleniu - szlak Zyglera-Zag艂oby - szlak Wsz臋do艂az贸w - skrzy偶owanie dr贸g le艣nych

3.57 (72%) - 7 g艂osy

4.7 km

Pobierz 艣lad GPS: KML | GPX

Znak - Szlak pieszy 偶贸艂ty

Kod szlaku: KP-4008-y

Mapa

Opis

Szlak prowadzi wok贸艂 jeziora Mukrz. w 艣cis艂ej okolicy miejscowo艣ci wypoczynkowej Tle艅. Po drodze mija skrzy偶owania z czerwonym szlakiem Zyglera-Zag艂oby聽i 聽niebieskim szlakiem Wsz臋do艂az贸w. Rowerzy艣ci lubi膮cy jazd臋 w terenie doceni膮 techniczne odcinki w pobli偶u brzegu jeziora.

Tekst publikowany dzi臋ki uprzejmo艣ci聽Bractwa Czarnej Wody聽i聽GOK w Osiu

Szlak 鈥濸i臋taszk贸w鈥 (KP-4008-y), o d艂ugo艣ci 4,7 km 鈥 pieszy, znaki 偶贸艂te, miejscami utrudnienia – teren piaszczysty, uprawy rolne, w膮skie pochy艂e 艣cie偶ki. Trasa:wok贸艂 jeziora Mukrza. Szlak prowadzi urozmaiconym, lekko pag贸rkowatym terenem wok贸艂 jeziora.

• Skrzy偶owanie szlak贸w przy drodze betonowej w okolicy jeziora Mukrza. Pocz膮tek szlaku znajduje si臋 przy drodze betonowej (r贸wnoleg艂ej do linii kolejowej), prowadz膮cej z centrum Tlenia w kierunku stanicy wodnej PTTK, w miejscu spotkania trzech szlak贸w: czerwonego, czarnego i niebieskiego. Od tego miejsca szlak prowadzi drog膮 le艣n膮 w kierunku jeziora Mukrza. Dalej biegnie 艣cie偶k膮 wzd艂u偶 brzegu jeziora. Miejscami pojawiaj膮 si臋 藕r贸dliska, podmok艂e w膮skie 艣cie偶ki, korzenie, ostre podjazdy. P贸藕niej drog膮 le艣n膮 dociera do pola namiotowego i k膮pieliska.
  • K膮pielisko 鈥 przesmyk mi臋dzy Zalewem 呕urskim a jeziorem Mukrza. Przed bram膮 szlak skr臋ca w prawo i prowadzi dalej wzd艂u偶 ogrodzenia (odcinek ma艂o atrakcyjny). Dalej 艣cie偶ka bardzo malownicza, w膮ska i trudna szczeg贸lnie dla rowerzysty (pochy艂o艣ci, nier贸wno艣ci i wystaj膮ce korzenie), drzewostan stary, z lewej strony zaro艣ni臋te zakola jeziora. Dociera do asfaltowej drogi i skr臋ca w lewo. Wkr贸tce schodzi z asfaltu w lewo, w poln膮 drog臋. Na trasie malowniczy w膮w贸z, dalej przesmyk mi臋dzy jeziorami. W tym miejscu kajakarze przenosz膮 kajaki na Zalew 呕urski lub odwrotnie na jezioro Mukrza.
  • Przesmyk mi臋dzy Zalewem 呕urskim a jeziorem Mukrza鈥 stanica wodna PTTK. Po kr贸tkim podje藕dzie szlak dociera do le艣nej polany 鈥 z lewej jezioro Mukrza, z prawej Zalew 呕urski. Po obu stronach trasy r贸偶norodna ro艣linno艣膰. Na tym odcinku znaki ma艂o widoczne. Szlak wkracza do lasu i alej膮 brzozow膮 prowadzi nad brzegiem jeziora Mukrza. Dalej wiedzie podjazdem do betonowej drogi. Nast臋pnie w lewo betonow膮 drog膮 do skrzy偶owania szlak贸w i w prawo do stanicy wodnej PTTK.

Tekst pochodzi z przewodnika “GMINA OSIE – PRZEWODNIK TURYSTYCZNY” wydanego przez Gminny O艣rodek Kultury w Osiu we wsp贸艂pracy z Bractwem Czarnej Wody.

Trasy w okolicy

Kategorie

Rodzaje szlaku: Szlak pieszy (znakowany). Miejscowo艣ci: Tle艅. Regiony: Bory Tucholskie, 艢wiecki (powiat) i Wdecki Park Krajobrazowy. Wojew贸dztwa: kujawsko-pomorskie.