Spis tre艣ci: 聽opis 聽| mapa 聽| komentarze

Wielkiego Kana艂u Brdy (szlak pieszy, zielony)

Rytel stacja PKP 鈥 Uboga 鈥 Fojutowo 鈥 Legb膮d

4.50 (87%) - 4 g艂osy

15.8 km

Znak - Szlak pieszy zielony

Kod szlaku: KP-4003z/PM-4003z

Opis

Tekst publikowany dzi臋ki uprzejmo艣ci聽Starostwa Powiatowego w Tucholi

CHARAKTERYSTYKA SZLAKU WIELKIEGO KANA艁U BRDY

Ciekawy szlak pieszy, kt贸rego trasa oscyluje wok贸艂 Wielkiego Kana艂u Brdy. G艂贸wn膮 atrakcj膮 na szlaku jest akwedukt i wie偶a widokowa w Fojutowie oraz drewniane domostwa w Legb膮dzie.

PRZEBIEG SZLAKU WIELKIEGO KANA艁U BRDY

Szlak zaczyna si臋 przy stacji kolejowej Rytel, pocz膮tkowo razem z 偶贸艂tym szlakiem Kasztela艅skim, prowadzi do mostu nad Wielkim Kana艂em Brdy. Na drugim brzegu skr臋ca w lewo spotykaj膮c niebieski szlak Brdy. Po dotarciu do ruchliwej szosy przecina szlak Kasztela艅ski. Zielony cz臋艣ciowo wraz z niebieskim prowadzi asfaltow膮 drog膮 pomi臋dzy sztucznym ciekiem wodnym i dolin膮 Brdy. Na chwil臋 szlak przechodzi metalow膮 k艂adk膮 na drugi brzeg Wielkiego Kana艂u Brdy, drewnianym mostem wraca na prawy brzeg. W osadzie Uboga odchodzi niebieski szlak Brdy, zielony wiedzie le艣n膮 drog膮, kt贸ra malowniczo snuje si臋 przy powoli p艂yn膮cym, majestatycznym kanale. Przecina drog臋 Woziwoda Gutowiec a w Fojutowie, przed akweduktem, mostkiem przechodzi si臋 na drugi brzeg i dociera do akweduktu i krzy偶贸wki z niebieskim szlakiem Partyzant贸w AK. Dalej szlak prowadzi now膮 brukowan膮 z kostki drog膮 (na tym odcinku szlak zostanie przeniesiony na poblisk膮 艣cie偶k臋) do kompleksu turystycznego, a dalej asfaltow膮 drog膮 wiedzie na wsch贸d. Po prawej stronie, co jaki艣 czas wida膰 Wielki Kana艂 Brdy. Po dotarciu do szosy turystyczna trasa skr臋ca w prawo i ko艅czy si臋 na przystanku autobusowym w centrum Legb膮du.

W. Bykowski, T. Frymark, Szlaki turystyczne w Rezerwacie Biosfery Bory Tucholskie ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem Powiatu Tucholskiego, Tuchola – Bydgoszcz 2013, ss. 61-63

Trasy w okolicy

Kategorie

Rodzaje szlaku: Szlak pieszy (znakowany). Miejscowo艣ci: Fojutowo, Legb膮d i Rytel. Regiony: Bory Tucholskie, Tucholski (powiat) i Tucholski Park Krajobrazowy. Wojew贸dztwa: kujawsko-pomorskie.